vrijdag 23 oktober 2009

op stap met de Queestebox













Op een heerlijke zondagmiddag in maart presenteerde beeldend kunstenaar Loes ten Anscher in de Hereeniging de Queestebox. In eerste instantie doet het een beetje denken aan geocaching maar dan zonder GPS. Je moet er actief mee op pad op zoek naar verborgen schoonheid, betekenis en wijsheid.
Loes heeft de Queestebox ontwikkeld in opdracht van de 225 jarige vrijmetselaarsloge Le Prejuge Vaincu.
Je kijkt daarmee onverwacht met heel andere ogen naar Deventer. Het is de bedoeling dat je in groepjes op zoek gaat naar wijsheid en symboliek.

Dat hebben we op een mooie dag in oktober, midden in de week gedaan.
Gewapend met de Queestebox, een stadskaart van Deventer uit 1784, de LPV-codekraker, het lexicon waarin alles te herleiden was en kaartjes voor het pontje gingen we, zes ‘man’ sterk op pad. Allereerst met het pontje naar het IJsselhotel om daar onder het genot van een kopje koffie / thee een plan de campagne te maken.
Aan het doel van de tocht hebben we bijna plichtsgetrouw voldaan.
Op zoek naar wijsheid en symboliek hebben we het groepsproces, de reflectie en de ontcijfering van de LPVcode een serieuze kans gegeven. Toch leverde dat ook hilarische momenten op.
De foto’s in deze tekst komen van de website van Loes. De foto’s in Picasa zijn van mij.

1 opmerking:

  1. Hallo Rianne, ik heb je blogspot aan mijn favoriet toegevoegd, zodat ik je nog beter kan volgen. Ik wens je heel veel plezier in Barcelona en laat je ook daar verrassen door al het moois wat deze stad te bieden heeft.

    BeantwoordenVerwijderen