dinsdag 14 juli 2009

23dingen

Tijdens het uitvoeren van de 23dingen moest ik me bij elk ding afvragen wat het voor de bibliotheek kan betekenen. Nu ik 23dingen goed heb afgerond, vraag ik me af wat ik er zelf van kan en wil gebruiken. Met deze blog als verzamelplaats voor mijn bevindingen, ook buiten de virtuele omgeving, probeer ik uit wat bruikbaar is.
Web 2.0 is natuurlijk de plek waarop verzamelen, ordenen en delen toegepast kan worden. Op mijn lijstje staan in ieder geval:
Picasa-webalbums
makkelijke manier om foto's te ordenen en te delen.
Delicious
Alle informatie geordend!
LibraryThing
Mijn eigen boeken catalogiseren. Ga ik dat echt doen? Misschien!
Verder wil ik Twitter een kans geven en zoek nog naar een manier waarmee ik Twitter kan combineren met andere sociale uitingen. Dat moet toch mogelijk zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten