donderdag 16 juli 2009

Oerol en Terschelling





Oerol was één groot feest waarvan ik slechts het laatste weekend deel uitmaakte. Maar gelijk zo fanatiek dat ik voor minstens een week aan programma's in dat weekend heb gestopt!
Wat een decor, wat een tumult in de countrymusical Heelhuids & Halsoverkop.

Van Blik heb ik helaas alleen het decor en de tvbeelden gezien:

Wat een verstilling op de hei tussen Midsland en Formerum. Liggend in een duinpan of onder een boom luisteren naar de meest poëtische, schokkende of confronterende verhalen. En dan die hilarische opera Robinson Crusoe of de ellende in Dans je de hele nacht met mij. Zie ook het Friese journaal.
Onderweg nog even getuige van een rijdende tribune met verkleedpartijen waarmee het publiek op die rijdende tribune de indruk kreeg dat er wel twintig spelers waren in plaats van een stuk of vier. Die lui renden zich rot om steeds buiten beeld van kostuum te wisselen.
Een juweeltje van taal en schoonheid was 'n hak op de tak, zie interview met de makers.
Met veel enthousiasme lieten omstanders hun kleren decoreren door de dames van het mobiele naaiatelier. Je moest dan wel zelf voor de energie zorgen door flink door te trappen zodat het achterwiel van een fiets de naaimachine aan kon drijven.
Prachtig waren de Windnomaden in en boven het water.


En Terschelling? Ik heb mijn hart verloren, wat een geweldig eiland, wat een prachtig en afwisselend landschap. Zie ook de foto's.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten